Summer Home historia

Summer Home historia
facebook google plus twitter

Summer Home Fastigheter är en turkisk fastighetsbyrå. Den grundades 2002 i Antalya som är en storstad med internationell flygplats, många intressanta platser och ett mycket populärt turistcentrum.

Hur allt började 2002...

  • Klimatet på fastighetsmarknaden hade förändrades och beslut fattades om att flytta huvudkontoret till Alanya. Anledningen var att den lilla staden blev extremt populär bland norska medborgare. Människor från norra länder älskade regionen på grund av den långa sommarsäsongen, den varma sommaren och de milda vintrarna.

Vi flyttade till Alanya 2003

  • Både hyra och uthyrning lägenheter och villor var en av bolagets aktiviteter. Ju mer denna verksamhet växte desto tydligare blev lönsamheten för investeringar på fastighetsmarknaden i Alanya. Företaget startade partnerskap med en norsk fastighetsbyrå. Summer Home kom överens om att sälja två villor för att kunna hyra ut i framtiden.

Erbjudanden med norska kunder 2004

  • De första kontrakten och väl genomtänkta serviceförsäljningen gav Summer Home en bra chans att få gott rykte och att fortsätta med att få internationellt partnerskap. På grund av de höga kraven hos europeiska fastighetsköpare har företaget lärt sig att tillhandahålla kvalitetsfastigheter och tjänster och vi började koncentrera oss på europeiska marknadskrav.

Den europeiska marknaden och dess höga standard 2005

  • Företaget börjar fokusera på den primära fastighetsmarknaden. Steget får byrån att få bättre information om fastighetsprojektets konstruktion och att arbeta endast med högkvalitativa fastgheter. Denna nya strategi bidrog också till att stärka det goda ryktet.

Fokus på primära fastighetsmarknaden 2006

  • I mars öppnades det andra och tredje kontoret i en av de äldsta städerna i världen och "andra huvudstaden" i Turkiet, Istanbul och i Bodrum. Det var en början på utvecklingen av flera kontor.

Övriga kontor 2007

  • År 2008 slutfördes några vackra och moderna projekt i Side. Det blev en punkt med stor betydelse för Summer Home. Avståndet mellan staden och huvudkontoret var liten. Byrån sträcker sig över landet på fastighetssidan.

Side fastighetsmarknad 2008

  • Nyheter om krisen i Ryssland kom inte till Turkiet förrän sent och det blev en succé. Summer Home var en av de få byråer som deltog i utställningen av utländsk egendom i St Petersburg och blev framgångsrik genom att börja sälja till ryska kunder.

Internationell marknad och framgång 2009

  • Att arbeta med holländsktalande kunder och ryska kunder visade sig vara annorlunda, förstås. Samtidigt blev Alanya också populär bland finländska köpare. Behovet av internationell personal sågs snabbt. För våra kunders bekvämlighet började vi arbeta med anställda agenter som talar engelska, tyska, holländska, slovakiska, svenska, ryska och finska.

Mer internationella personal 2010

  • I början av året hölls en fastighetsmässa i Ukraina och i slutet av året kom den första försäljningen till kunder från Vitryssland.

Förstärkning av arbetet med CIS-länder 2011

  • Företaget fick ett gott rykte som säljare av enbart högkvalitativa projekt, vilket gjorde reklam i olika regioner lättare. Öst blev en ny destination för informationsstrategi och Summer Home påbörjar arbete med kunder från Kazakstan. Med hjälp av reklam i populära utgåvor som "Fastighetsexpert" i Kazakstan, "International Residence" i Kazakstan, "Fastigheter och semester" etc

Partnerskap med byrå från Kazakstan 2012

  • Detta var början av till utvecklingen av det stora projektet Lorry Queen. Byggprocessen fortsatte med användning av högkvalitativa material och utrustning och resulterade i ett högkvalitativt projekt med många lyxiga faciliteter.

Lorry Queen Residence 2013

  • Eftersom "ömsesidighetsregeln" upphört i Turkiet kan alla medborgarskap köpa lägenheter och hus i Turkiet. Egypten, Saudiarabien, Libyen, Algeriet, Tunisien och många andra GCC-medborgare började visa stort intresse för fastigheter i Turkiet. Vi utvecklade den arabiska talande avdelningen och samma år inbjöd vi att arbeta med persisk talande agenter och som nu är kanske är det mest två talande språken på kontoret.

GCC-länderna kunder 2014

  • Från arbetet första år och under hela tiden har Summer Home aktivt använt reklam som ett verktyg för marknadsföring och för att öka företagets erkännande. Detta genom att använda massmediekanaler i Turkiet och utomlands och att webbplatsen har information på 9 olika språk: Engelska, Tyska, Holländska, Slovakiska, Svenska, Ryska, Polska, Arabiska, Persiska eller Turkiska. Vi är det mest populära och välkända fastighets- och byggföretaget vid Medelhavet, Egeiska havet och Marmara kusten.

Reklam är alltid viktig 2015

  • 2016